Citymanagement Schijndel
Geschreven door dWise op 20-01-2018 om 03:45

  Stef Smolders, eigenaar van Bril en Zo is een van de straatambassadeurs. Stef is erg te spreken over de nieuwe organisatiestructuur van CityManagement. “Hopelijk lukt het ons om de afstand tussen de ondernemers en het bestuur van CityManagement kleiner te maken”, aldus Stef. Stef ziet zijn rol als ambassadeur vooral als luisterend oor voor de ondernemers. Waarbij hij via korte lijnen meteen kan schakelen met het bestuur. De ondernemers hebben vaak goede ideeën. Stef ziet het als zijn taak om deze goede ideeën samen met het bestuur om te zetten in daadwerkelijke acties. Stef zit zelf ook vol creatieve ideeën die hij graag samen met de ander ondernemers uit wil voeren in het Schijndelse.


Geschreven door dWise op 12-12-2017 om 04:30

  Ton Tausch runt samen met zijn vrouw de optiek- en juwelierszaak tegenover de Glazen Boerderij. Ton is blij met de nieuwe structuur van CityManagement Schijndel. Hij is van mening dat er hierdoor een sterkere participatie zal ontstaan onder de ondernemers. De straatambassadeurs zijn daarbij “het korte lijntje” tussen de ondernemers en het bestuur van CityManagement. “Ik wil graag in gesprek met collega-ondernemers in ons straatgedeelte, om van hen te horen wat er leeft en wat er speelt. Ik zie het als mijn rol om deze vragen door te spelen naar CityManagement en gemeente. En natuurlijk sta ik de ondernemers bij in het zoeken naar oplossingen”, vertelt Ton. Verder denkt Ton zijn jarenlange ervaring binnen het Hartemèrt-team ook goed te kunnen gebruiken bij het opzetten en ontplooien van bestaande en nieuwe evenementen.


Geschreven door dWise op 12-12-2017 om 04:22

Helmy Voets is samen met haar zus Elsbeth eigenaar van de nieuwe conceptstore 101% LeukAlfabet. Voorheen beter bekend als Voets van Lier aan de Markt. Helmy is een echte socializer. Dus toen zij hoorde dat CityManagement op zoek was naar straatambassadeurs twijfelde zij geen moment. “Ik zie mezelf al regelmatig een rondje maken langs alle collega’s om te luisteren naar hun verhalen. Maar ook om hen te enthousiasmeren voor meer samenwerking”, vertelt Helmy gedreven. Helmy vindt dat een betere samenwerking uiteindelijk zorgt voor een sterker centrum. Doordat zij als straatambassadeur direct contact heeft met collega-ondernemers weet zij wat er leeft onder de ondernemers. Samen met het bestuur en de andere ambassadeurs kan zij hier snel op inspelen. Ook is Helmy een echte organisator, zij ziet zichzelf dan ook als drijvende kracht achter activiteiten en straatacties van ondernemend Schijndel.


Geschreven door dWise op 13-02-2017 om 04:26

 De meest gestelde vraag op dit moment is, denk ik. “Hoe trek ik klanten naar mijn winkel toe?” Tja, het kost heel wat meer moeite tegenwoordig om die consument van de bank af te slepen en tot een bezoekje aan je winkel te verleiden.  Zelf stilzitten is in ieder geval geen optie. Je moet aan de bak. 


Geschreven door dWise op 09-02-2017 om 02:44

Een straatambassadeur is een ondernemer die zijn /haar bedrijf gevestigd heeft in een van de straten / winkelgebieden van de centra van Schijndel. Straatambassadeurs zijn de ogen en oren van “hun ”straat of winkelgebied en informeren en helpen de citymanager met de uitvoering van activiteiten. Een straatambassadeur ben je niet zomaar, het betreft een belangrijke  schakel- en informatiefunctie  tussen de ondernemers en citymanager . 

 


Geschreven door dWise op 09-02-2017 om 12:46

De raad bestaat  totaal uit 6 ambassadeurs die een sectie of een branchel vertegenwoordigen in het citymanagement-gebied. Er zijn  2 ambassadeurs die een branche vertegenwoordigen, n.l. de Horeca en de Modebranche. Dit omdat deze 2 branches sterk bepalend zijn voor de kwaliteit van de winkelgebieden en in aantal sterk zijn vertegenwoordigd in de centra.

 

 


Geschreven door dWise op 09-02-2017 om 12:19

De naam “Management Team” dekt meer de lading van hetgeen dat van een  “Bestuur “ wordt verwacht.

De invulling zal voornamelijk door personen moeten gebeuren die een bewezen deskundigheid of ervaring aan de dag hebben gelegd op bepaalde terreinen of die hierin  professioneel deskundig zijn.


Geschreven door dWise op 26-01-2016 om 03:00

Vanaf 1 februari 2016 is er een strikt beleid voor het plaatsen van reclameborden, kledingrekken en andere uitstallingen die buiten worden neergezet. Dit om ervoor te zorgen dat het centrum er verzorgd uitziet en voetgangers en minder validen de ruimte hebben!


Vorige pagina   Volgende pagina